Fysik i Kungsan

Europe/Stockholm
Kungsträdgården

Lördagen den 5 september 2015 kl 11-17 anordnas Fysik i Kungsan för åttonde gången. Lördagen den 5 september 2015 kl 11-17 flyttar KTH med flera in i Kungsträdgården för att träffa allmänheten. Evenemanget genomfördes fösta gången 2003, and arrangeras även i år av Stockholms universitet, Kungliga Tekniska högskolan, Nordita, Vetenskapens Hus, Oskar Klein Centrum, Albanova universitetscentrum och Rymdstyrelsen. 2015 har utsetts av UNESCO till ett Internationellt år för ljus och ljusbaserade teknologier, så temat för årets Fysik i Kungsan är "Ljuset". Fysik i Kungsan är ett unikt tillfälle att träffa forskare och ställa kluriga frågor, delta i experiment i tälten och lyssna på spännande föredrag på lilla scenen. Vi har aktiviteter för barn i alla åldrar.
The agenda of this meeting is empty